direkteur-RDM-B

Film werktitel;

Het geheim van Heijplaat

Corona update: Tv-serie ‘het Geheim van Heijplaat

I.v.m. de coronamaatregelen moesten opnamen en montage half maart stoppen. We zijn nu bezig met de montage van de 1e aflevering. Zodra deze klaar is zal die in Heijplaat worden vertoond en daarna voor PR worden gebruikt. Meer nieuws volgt in september. We wensen iedereen een fijne zomervakantie.

Een speelfilm/tv-serie ter ere van de bijzondere havenwijk Heijplaat in Rotterdam.

Opnamen gespreid over 2016 t/m 2019. Première in 2020.

Een speelfilm in de vorm van een 6-delige TV-serie geproduceerd door kunstenaars, ontwerpers en AV- professionals uit Heijplaat, gespeeld door wijkbewoners en acteurs uit Heijplaat en Rotterdam.

Een docudrama, gefilmd in Groot Heijplaat, het historische tuindorp en het havengebied er omheen. Het wordt een spannend verhaal over projectontwikkeling, vriendschap, een diefstal in de haven en andere avonturen van de wijkbewoners in de havenwijk van Rotterdam.

De film speelt zich af op verschillende bijzondere locaties van Heijplaat, o.a. het RDM- terrein, het oude dorp, bij de verenigingen en op het terrein van verschillende havenbedrijven. In de film spelen zoveel mogelijk bewoners een rol, geboren Heijplaters en nieuwe bewoners. Oude en nieuwe geschiedenis wordt verweven met de verhaallijn, waardoor je tegelijkertijd meer achtergrondinformatie over deze bijzondere wijk krijgt.

De voorbereiding startte in 2014 met een pitch voor deze film.  In 2015 zijn er proefopnames gemaakt voor de hoofdrollen en zijn veel locaties gefilmd. Vanaf september 2016 worden er op verschillende plaatsen scenes opgenomen. Je kan ons tegenkomen op straat of bij je vereniging.

Wij willen jou als bewoner graag in de film. Alle bewoners en oud-bewoners van Heijplaat kunnen meedoen. Meld je aan voor een bijrol of als figurant.

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Film still, Proefopname Het geheim van Heijplaat

Planning

De opnames voor de film worden in een aantal jaren gemaakt, waardoor Heijplaat in alle jaargetijden te zien is en de bouwontwikkelingen van nu automatisch in de film komen.
De film heeft daardoor zowel een verhalend als een documenterend karakter.

Doe mee!
Meld je aan als sponsor, acteur of assistent produktie.
Stuur een mail naar kunsteiland@qiportal.nl

Acteurs en figuranten uit Heijplaat gevraagd.
Wil je meedoen als figurant of als acteur? Laat het ons weten. kunsteiland@qiportal.nl

Crowd funding dvd voor sponsors.
Wil je helpen om de film te maken, dat kan. Bestel één of meerdere dvd’s en betaal € 20 per stuk vooruit. In 2020 wordt de dvd uitgegeven als aandenken aan de tv serie die we gaan maken voor de lokale televisie.
Met je bijdrage aan deze voorverkoop help je ons de onkosten van de film te betalen. Je naam komt op deze website op de sponsorlijst te staan.

Doe ook mee!

Meld je aan als sponsor, acteur of assistent produktie.
Stuur een mail naar kunsteiland@qiportal.nl

Acteurs en figuranten uit Heijplaat gevraagd.

Crowd funding dvd voor sponsors.
Bestel één of meerdere dvd’s en betaal € 20 per stuk vooruit.

Film Het Geheim van Heijplaat | Stichting Kunsteiland