concept-hut-village-schets-en-bouwen

Concept Hut Village 2011

tijdens de bouw van het 1e Concept House

Concept Hut Village 2011

Een huttendorp met hergebruik van bijzonder materiaal
voor en door kinderen van 6  t/m 12 jaar.

Plaats; grote speeltuin Heijplaat.
Tijd; van 17 September t/m 21 oktober 2011.

In de tijd tussen zomervakantie en herfstvakantie werdt er in samenwerking met SWS De Klaver  en Buurtvereniging Heijplaat het Concept Hut Village gebouwd. Kinderboerderij De Heij, stg. Ruilpunt Heijplaat, wijkgebouw De Kolk en sportvereniging RDM werkten mee met het verzamelen van materiaal.

Hutten bouwen

De kinderen bouwden hutten met muren van hergebruikte voorwerpen, zoals CD’s, plastic flessen, sponsjes, blikjes, etc. De kinderen kregen per team een frame voor een hut en keuze uit materialen. Zij leerden al spelenderwijs ontwerpen en samen bouwen. De materialen werden verzameld op verschillende plaatsen in Heijplaat, waardoor zoveel mogelijk bewoners betrokken raakten. Het huttendorp werdt in de bomenstrook van de speeltuin gebouwd.

Eenmaal klaar konden de kinderen onder toezicht van medewerkers van stichting Kunsteiland in de hutten spelen.

Er werden prijzen uitgedeeld voor de mooiste hutten, beste bouwers, e.d.

Fotogalerie

De kinderen maken een ontwerp van hun hut in het tijdelijke cursuscentrum Teropad 1,2,3 in Heijplaat.

Onze Sponsors;

Dienst Kunst & Cultuur R'dam, Woonbron,
Deelgemeente Charlois, Deltaport Donatiefonds.

Concept Hut Village 2011 | Stichting Kunsteiland