QI Kunsteiland

© foto Hans Wilschut

QI- Kunsteiland

Rotterdam Waterlife 2003

Tijdens het festivaljaar 2003 werden op het terrein van de vm. Quarantaine- Inrichting 40 installaties in situ gebouwd door kunstenaars en ontwerpers, die het thema ‘waterlife’ vrij konden invullen. De expositie duurde 3 maanden en kreeg veel aandacht in de pers. De waarde van het Quarantaineterrein als produktieplaats en als experimenteerplek voor kunst  in de buitenruimte werd opnieuw erkend. Zoals Chris Bouma, directeur van SKAR, schreef in het voorwoord van de catalogus; “cultuur en natuur waren op deze plek, in de zomer van 2003, meer dan ooit met elkaar verbonden.” Deze expositie was aanleiding voor het oprichten van stichting Kunsteiland.

qI-kunsteiland-flyer
vb-2-printflyer

TV Item

Bij de expositie QI-Kunsteiland op het QI-terrein in 2003 werd de opbouw gefilmd door Video 2000 en op de lokale tv uitgezonden. Hier zijn de 1e twee afleveringen te zien.

Video 2000 uitzending 16 Mei 2003

Video 2000 uitzending 23 Mei 2003