12-concept-ht-village

Concept Hut Village 2012

Bouwen maar!

Concept Hut Village 2012

Een huttendorp met hergebruik van bijzonder materiaal voor en door kinderen van 6 t/m 13 jaar, tijdens de sloop van woningen in Heijplaat en het ontstaan van Concept House Village.

Plaats; grote speeltuin Heijplaat.
Tijd; van 15 augustus t/m 21 oktober 2012.

Voor de 2e keer is in samenwerking met SWS De Klaver en Buurtvereniging Heijplaat het Concept Hut Village gebouwd. Dit jaar zijn er basisconstructies neergezet d.m.v. een frame van houten balken, waardoor de kinderen makkelijker hun hut konden bouwen.

SITA Heijplaat ,KOMU Vlaardingen en Oranje Demontage B.V. leverden het grote bouwmateriaal. Kinderboerderij De Hey, stg. Ruilpunt Heijplaat, en De Huiskamer verzamelden recycling materiaal.

Spelenderwijs ontwerpen

De kinderen namen deel door lid te worden voor 5 euro. Zij kregen een CHV-paspoort en haalden eerst een timmer- en zaagdiploma door het uitvoeren van eenvoudige opdrachten. De kinderen maakten daarna als team een ontwerp per hut. De hutten werden gebouwd van deuren, sloophout en hergebruikte voorwerpen, zoals CD’s, plastic, blikjes, etc. De kinderen leerden spelenderwijs ontwerpen, gereedschap gebruiken en samen bouwen. Zij waren zo van augustus t/m oktober veel meer buiten dan gewoonlijk. Ook ouders met jongere kinderen bezochten vaker de speeltuin.

Concept Hut Village werd afgesloten met een feest bij de buurtvereniging. Er werden prijzen uitgedeeld voor mooiste hutten, beste ideeën en beste samenwerking. Alle deelnemers ontvingen een medaille. Van de basisschoolleerlingen deed 65% mee aan Concept Hut Village.

Helaas was 2012 het laatste jaar dat de speeltuin gebruikt kon worden.

Foto Galerie

timmeren en bouwen

Onze Sponsors;
Gemeente Rotterdam Kunst en Cultuur, Deelgemeent Charlois, Woonbron, Oranje, Sita, Komu BV, Rabobank, Formido, bam, SKVA